Chrome Pointer

2019年9月29日 星期日

Decline 意思


Decline
Verb


to gradually become less, worse, or lower
(逐漸)減少,衰落,降低

His interest in the project declined after his wife died.
妻子死後,他對該企劃案的興趣逐漸淡薄了。


to refuse
拒絕,謝絕

invited him to the meeting but he declined.
我邀請他參加會議,但他謝絕了。

He declined my offer.
他拒絕了我的提議。

They declined to tell me how they had obtained my address.
他們拒絕透露是如何得到我的地址的。

沒有留言:

張貼留言

喜歡我的文章嗎? 喜歡的話可以留言回應我喔! ^^